Frakt og retur
Ekspedering av ordre:
Når du legger inn en bestilling på frokenpedersen.no vil du motta en ordrebekreftelse på mail fra oss. Vi vil behandle din ordre samme dag (virkedag), eller dagen etter (virkedag) avhengig av når på døgnet orderen ble lagt. Vi pakker og sender ut varer hver eneste hverdag (med unntak fra høytider. Vi pakker ikke i for eksempel påske og romjul). Bestiller du i løpet av helgen vil vi behandle ordre fortløpende førstkommende mandag. I perioder med ekstra høy ordretilgang, for eksempel under salg, kan det ta litt ekstra tid før din ordre blir pakket.
Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse fra oss har ikke bestillingen gått igjennom (eller du kan ha tastet inn en feil i e-mailadressen din, slik at du ikke får mottatt mail.)
Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi forsøker å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Vi gjør det vi kan for at varene som ligger i nettbutikken er tilgjengelige for salg til alle tider. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet viser seg å være utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Retur, bytte og reklamasjon
Du har etter kjøpsloven full angrerett i 14 dager. Det er et angrerettsskjema vedlagt bekreftelsesmailen din som må brukes i tilfelle du ønsker å returnere noe. Vi velger å sende med angrerettsskjemaet på mail, for å spare miljøet for unødvendige utskrifter - sjekk bekreftelsesmailen du har fått av oss for angrerettsskjema som vedlegg.
Ta kontakt med oss ved retur, slik at vi kan hjelpe deg ved eventuelt bytte av størrelse. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må ikke taes av, og sendes i retur i sin orginale emballasje (med original emballasje mener vi eventuelle esker, eller poser som tilhører produktet - ikke silkepapir eller den hvite postposen du mottok pakken i).
Truser, badetøy, strømper og øredobber kan ikke byttes av hygieniske årsaker.
Kontakt oss om du ønsker å returnere din ordre/deler av ordre (innenfor angreretten, 14 dager), så sender vi deg en returetikett. Ved bruk av den ferdigutfylte returetiketten, belastes du 100,- for fraktkostnader ved retur.
Det oppfordres på det sterkeste til å returnere en vare med et sporingsnummer. Dette for å unngå at pakker evt. blir borte i posten. Vi kan ikke stå ansvarlig for det økonomiske tapet hvis pakker returneres og blir borte i posten.
Returer returneres til Frøken Pedersen AS, Storgata 7B, 2050 Jessheim.
Reklamasjon gis ved feil eller mangler på varen(e). Ta kontakt med oss på mail ved en evt. retur av reklamasjon, da vi dekker returkostnadene og kan eventuelt hjelpe deg med å finne en tilsvarende vare.
Våre leveringsløsninger:
Hente selv på posten
Hent på postkontoret eller Post i Butikk, enkelt og fleksibelt. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Og vi tilbyr en fast fraktpris på 75 kr. ( Untak Svalbard, egne fraktpriser) Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der frokenpedersen.no eller Posten har mye trafikk.
Du vil bli varslet på sms når pakken kan hentes. Pakkene kan spores og de sendes klimanøytralt.
Små og lette pakker vil bli sendt direkte til din postkasse.
Varene du har bestilt blir plukket man-fre i løpet av 24 timer, og det vil kun ta noen få dager før du har varene. I spesielt travle perioder kan det ta noen lengre tid før varene blir plukket. Hvis du bestilte henting i butikk så vil du få beskjed så snart varene er klare for å hentes, dette vil vanligvis ta cirka et døgn, men unntak fra helger og hverdager.
Hente selv i butikk
Å hente pakken selv i butikk er både fleksibelt og gratis. Så snart din bestilling er ferdig plukket og pakket vil du motta en epost fra oss om at pakken er klar for å hentes i butikk. Pakken henter du hos Frøken Pedersen, Storgata 7B på Jessheim. Ta med deg pakkseddel eller ordrebekreftelsen og vis den i kassen (fysisk eller elektronisk).
Leveransevilkår
Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr 250,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Kunder som ønsker forsendelse til Svalbard må kontakte oss for egen fraktpris.